28 January 2012

Ubat Untuk Hati


// Gambar tiada kena mengena.

Assalamualaikum. Ubat Untuk Hati. Why am I tiba tiba jadi sentimental and emotional macam ni? Ohh, semestinya ada sebab musababnya. Kenapa? Jangan tanya. Bila berbicara tentang hati dan perasaan. Okay, hati itu bukan heart. heart itu jantung. Hati itu dalam english is liver. Malaysians selalu tersilap tentang pertukaran dua bahasa ini. Please, take note.

Ya, back to business *ayat teacher English bila dah berborak dalam kelas*. Ubat untuk hati. Semua orang pernah rasa sakit hati? Pernah rasa sakit itu, then pendamkan supaya orang tak tahu hati kita sakit macam nak pecah? Pernah kan. Kadang, kita terlampau jaga hati orang sampai hati kita, kita lupa nak jaga. Ya. Memang itu perkara yang membolehkan hubungan kita sesama manusia berjalan dengan lancar. Tapi, macam mana pula hubungan antara kita dan diri? Think about it. Jaga hati orang, tak salah. Tapi jangan sampai ianya menjadi masalah.

Hati saya sedang sakit. Perlukan rawatan segera. 

Ibu kata,

"Kalau hati sakit, sujud pada-Nya."
Atuk kata,

"Sebaik baik ubat untuk hati kita ada pada-Nya. Zikir itu je dah boleh jadi penawar"

Ye. Itu ubat yag sebaiknya. Sakit di hati, tidak kita nampak, tapi boleh kita rasa. Sakitnya kadang kadang  melebihi sakit tahan sembelit. *Okay, tiba-tiba masuk part sembelit*.

Jaga hati kita. Jangan sampai tercalar, jangan sampai ianya hitam. Sucikannya. Ubatinya. Insya-Allah, everything will flows fine.

Kadang, hati sakit tengok crush bahagia dengan pasanganya. Kadang, hati sakit tengok pasangan bemesra dengan orang lain. Kadang, hati sakit tengok orang main badminton tak reti nak smash, Kadang hati sakit tengok kawan tipu kita, Kadang, hati sakit tengok orang mengada., Kadang hati sakit tengok Liverpool kalah dengan Manchester. Kadang, hati sakit baca ending novel tak seperti yang diharapkan. Kadang, hati sakit bila dimalukan. Kadang, hati sakit tengok orang main Ipad, kita main komputer tak ada webcam. Ya. Kadang. Bila, kita kumpul, tengok? Dah boleh jadi satu novel. Hanya dengan the word. KADANG.

Take note, everybody. Sakit hati ada ubatnya.

Ubatnya pada Allah.

P/S : I need someone to hold me.

3 Comments:

Blogger Hakim~ said...

Mesti best ann ~~~~

January 28, 2012 at 1:05 AM  
Anonymous Anonymous said...

Video cute. Mwehehe.Err,sedih? Kenangan :")

January 28, 2012 at 5:46 AM  
Blogger Farra said...

HAKIM : yea :')
Esyah Ohh, thanks sayang :*

January 28, 2012 at 6:56 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home