25 June 2011

jangan terlampau selalu gelak

Fellas. Okay. weird huh? Kenapa entry ni saya kata jangan selalu gelak? Entahlah. sepanjang dua minggu naik sch semula, banyak yang dapat saya perhatikan. So, antara sebab kenapa kita jangan terlampau banyak gelak is :

1. Bila kita selalu sangat gelak, orang akan menyampah dengar gelak kita tu. Nak-nak kalau kita gelak mengalahkan cik PONTI. Habislah, cik PONTI pun rasa tercabar lah babe.

2. Okay. cuba kita fikir. Kalau kita dah start gelak tu, ha muncullah orang lain yang nak sibuk-sibuk join sekali gelak. Padahal time tu banyak gila kerja yang nak kena buat. Bukan nak kata gelak, nak bernafas pun tersekat-sekat lagi. So, merugikan masa.


3. Fine, orang tua selalu pesan, "kak, jangan banyak sangat gelak, nanti nangiskarang." TERBUKTI, betul. Okay, cuba kau orang gelak-gelak then tiba-tiba kau orang tersandung batu yang tanmpak sebab asyik sangat gelak. Tak ke malu plus sakit. haa, ni baru thumbs up namanya.


4. Gelak, orang kata kalau kita gelak ni awet muda. Tapi kalau dah terlebiy gelak pula dikatakan gila. :)


5. Kita kalau ada gang nak gelak, memang tak ingat dunia. Hambek kau, segala macam bunyi keluar. Gelak jin, gelak kuda, gelak kambing. Okay, tiba-tiba lelaki lalu depan kita-kita yang sedang gelak tak hingat dunia, tegur. "Eh, awak tak malu ke gelak kuat-kuat macam ni?" Aduhh mak. malu nyahh.


Okay.. Think about it. Betul ke tak apa yang saya cakap ni. So, why not kita try untuk ubah sikit demi sikit. err. Tapi,, boleh ke? 


"Belum cuba, belum tahu."


P/S: Korang, jangan lupa tulis surat ke PM tau ! :)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home