04 November 2011

before it's too late

Tanpa kita semua sedar,


DUNIA INI BERUBAH.
MANUSIA MEMBESAR.
PERANGAI SEMAKIN MATANG.


dan semua ini akan menyebabkan satu persatu pergi meninggalkan kita, mengejar cita-cita masing-masing.


Dua tahun lepas, 6 Perdana meninggalkan SKG. Mengejar cita-cita masing-masing. Menerima haluan hidup masing-masing. Kenangan itu masih ada. Masih kekal. Ada diantara mereka,  masih lagi contact. Tapi, sebahagian kecil daripada mereka , entah terbang ke mana. tak dapat dikesan. GPRS pun tak mampu bantu. Kan bagus kalau ada GPRS find friends tak kira ceruk mana dia duduk. Dunia belum begitu maju.




Sekarang, aku sedang melihat usaha abang aku, Kak Nenek, Kak Fatin, Kak Shira, Kak Ckyn, Kak Finaz, Kak Chubby, Kak Alia and semua berusaha untuk menghadapi cabaran yang lebih pada masa akan datang. Sedih bila tengok mereka membesar depan mata. Terutama abang aku. Pehh. Dulu rasa macam  baru jek dia dapat result UPSR. Bangga-bangga dengan aku. Haha. Baru sekejap dia show off dengan PMR dia. Baru sekejap hantar dia time form 4 ke MRSM TGB tu. Tengok-tengok, pejam mata dah besar. Dah Form 5. 


9 DAYS TO GO ---> SPM/2011



Before it's too late, aku nak spend masa dengan diaorang semua especially abang aku yang selama ni memang jadi mangsa iri hati aku. ahha. DULU. sekarang, tak adalah sangat. Biasa jek. Sebelum diaorang pergi haluan masing-masing. Tak lama lagi. Tak lama.


Khamis hari tu, ayah and ibu pergi Majlis graduasi along. Waa. Abang aku dah draduate. Haha. 





Flowers that he loved the most. From someone that aku rasa err sikit. Hmm. Takpelah. asalkan dia bahagia. Tapi, bunga ini cantik! 


Cara-cara nak elakkan bunga ros daripasa layu -->


1. Letak air di bekas kecil yang mampu menampung bunga ros tersebut. 
2. Masukkan syiling 1 sen di dalamnya.


Insya-Allah lebih tahan lama. Hik.


Along, 


WISH YOU LUCK.
I'LL PRAY FOR YOU.

Credit to : Kak Nenek, Kak Shira Nordin, Kak Ckyn, Kak Finaz, Kak Amal, Kak Fatin, Kak Chubby and semua warga SUKSES yang mengambil SPM pada tahun ni. 

Semoga terang hati dan tenang semasa menjawabnya. Amin.



Gambar candid , along pura pura tak nampak. Haha #

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home