16 October 2011

reality bites





Reality bites. Yes. Sometimes. 


Exam. Is it reality? LOL. Mustahil lah kan kalau mimpi pulak. Coyy. 


EXAM.
EXAM.
EXAM.
END-YEAR EXAM.


For sure tu semua yang budak SUKSES form one, two and four. Budak PMR memang for sure dah lega. Yeah, aku terasa macam cuak lah pulak bila fikir pasal exam. Mana nak fikir dengan Math nya, BI yang literature nya memang dah tahap SPM. Mana nak cover untuk Agama. Aduhh, kalau nak fikir pasal banyak-banyak tu memang boleh jadi gila lah semua. Sebab masing-masing jenis study last minute #bukan semua# .


Budak SPM pula, 14/11 dah start. Abang aku yang ambil Sains tu, 30/11 dah habis. 1/12 dah boleh nampak muka dia dekat rumah. Dah boleh tengok muka dia lega. Tengok muka budak habis sekolah. Lagi satu, muka BAHAGIA tak perlu ke PLKN. Aduh. Jealous ni! 


Malam tadi, lepak dengan along sementara kawan-kawan dia tunggu game bola nak start. Aku dengan along *nadia sekali borak-borak. Aku dapat rasa ke'abang'an dia sekarang. Aku dapat rasa dia nasihatkan aku. Even, dalam cara main-main , gurau-gurau , ejek-ejek. Aku bersyukur. Kalau dulu, bukan kata nak borak, nak pandang pun rasa macam naga vs harimau jek. Alhamdulillah. He's grow up. Maybe dia tak share everything, tapi, something pun dah cukup. Dan aku bersyukur kalau wujud perkataan anything tu satu hari nanti. God.


Reality bites huh? Semua ni reality, for sure. Aku setuju dengan statement 'reality bites' ni. Tapi, mungkin ada seperkara lagi yang aku setuju sekarang. 


Sometimes, 


Reality sweet too.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home